Zelený den ve 3.A
„ZELENOU SI VEZMU KŘÍDU,
TO JE TOTIŽ BARVA KLIDU.
NAMALUJI HLÁVKU ZELÍ,
TRÁVU, LISTY, CELÝ LES
A O ZELENÝCH ZVÍŘATECH BUDEME SE BAVIT DNES.“
Na Zelený den jsme si zvolili téma: „ZELENÍ ŽIVOČICHOVÉ“.
Před samotným začátkem děti vybalily všechny zelené věci, svačinky, co si přinesly z domova a třída se rázem změnila v zelené „smetiště“. A začalo se počítat, kdo toho má nejvíc. Na prvním místě nejen u nás ve třídě, ale i na celé škole se umístila Nicolka Sedláčková s počtem 207 zelených předmětů.
Potom jsme si společně přečetli doplňovací (i-y) text o zelené barvě (že je to barva přírody, jaké existují její různé odstíny, co symbolizuje, jaké má účinky na lidskou psychiku, …). A následovalo obrázkové počítání s chameleonem. To děti pracovaly ve skupinkách.
Poté je čekala individuální práce.
Každý si vylosoval nějakého jiného zeleného živočicha a pomocí názorných karet, ze kterých si vypisoval to nejdůležitější, zpracoval o něm informační plakát s jeho kresbou. Všem se to moc povedlo.
Také jsme na youtube zhlédli krátká videa o některých zelených zvířatech, poslechli si jejich zvuky, sledovali jsme jejich krmení, mláďata, …
Další aktivitou byla tabulka, do které měli žáci dané živočichy zařadit do jednotlivých skupin (savci, ptáci, plazi, obojživelníci,...).
Dále jsme podle návodu zkusili poskládat origam – žabku rosničku. Nebylo to jednoduché, ale společnými silami se nakonec podařila všem.
Také jsme si trošku zasportovali se zelenými pomůckami.
A jak praví staré přísloví: „Komu se nelení, tomu se zelení“. Na závěr za plnění všech úkolů nechyběla „zelená“ odměna a oběd v zelených barvách.