Rostliny 5.A

  • Mgr. Ilona Lišková

Učivo o rostlinách ze 4.ročníku jsme si kompletně zopakovali zábavnou formou 

a to výrobou „mini-encyklopedie“ o rostlinách.

Žáci pracovali ve skupinkách, ale každý žák si tuto „knížku“ vytvořil vlastní.

Nechybělo zde učivo: znaky rostlin, stavba rostliny, typy a funkce kořenů, 

rozdělení rostlin podle stonku (byliny a dřeviny), stavba stromu a keře,

typy stonků (lodyha, stvol, stéblo), typy a funkce listů (jednoduché a složené), 

pojem chlorofyl, funkce a význam fotosyntézy, typy plodů (dužnaté a suché),

dělení rostlin na jednoleté, dvouleté, trvalky, na kvetoucí x nekvetoucí, léčivé x jedovaté,

dělení rostlin podle ekosystémů: na lesní, vodní, polní, zahradní i pokojové rostliny, 

stromy jehličnaté x listnaté (jejich tvary listů a plody), 

plody ovoce (malvice, peckovice, bobule) a druhy zeleniny (kořenová, listová, plodová, …), …

Kromě sepisování důležitých informací se žáci taktéž stali ilustrátory.  

Věřím, že si touto výtvarnou prací základní učivo o rostlinách přiměřené jejich věku řádně zopakovali

a upevnili.

Podívejte se, jak se jim encyklopedie povedly.