Rostliny 5.A
Učivo o rostlinách ze 4.ročníku jsme si kompletně zopakovali zábavnou formou
a to výrobou „mini-encyklopedie“ o rostlinách.
Žáci pracovali ve skupinkách, ale každý žák si tuto „knížku“ vytvořil vlastní.
Nechybělo zde učivo: znaky rostlin, stavba rostliny, typy a funkce kořenů,
rozdělení rostlin podle stonku (byliny a dřeviny), stavba stromu a keře,
typy stonků (lodyha, stvol, stéblo), typy a funkce listů (jednoduché a složené),
pojem chlorofyl, funkce a význam fotosyntézy, typy plodů (dužnaté a suché),
dělení rostlin na jednoleté, dvouleté, trvalky, na kvetoucí x nekvetoucí, léčivé x jedovaté,
dělení rostlin podle ekosystémů: na lesní, vodní, polní, zahradní i pokojové rostliny,
stromy jehličnaté x listnaté (jejich tvary listů a plody),
plody ovoce (malvice, peckovice, bobule) a druhy zeleniny (kořenová, listová, plodová, …), …
Kromě sepisování důležitých informací se žáci taktéž stali ilustrátory.
Věřím, že si touto výtvarnou prací základní učivo o rostlinách přiměřené jejich věku řádně zopakovali
a upevnili.
Podívejte se, jak se jim encyklopedie povedly.