Přehled školních a třídních projektů ve školním roce 2023/2024
Termín | Název | Cíl | Účastní se | Organizuje se |
---|---|---|---|---|
září | Jablíčkový den | Posílit dobré vztahy ve třídě, zopakovat a upevnit učivo nižších ročníků, získat nové informace. | 5.A | Kameníková Dagmar |
Doprava | Poznat dopravní značku, umět se podle nich řídit, pracovat ve skupinách. | 2.B | Urbanová | |
Svatý Václav | Seznámit se s legendou o svatém Václavovi, mezipředmětové vztahy. | 5.B | Dohnalová Jaromíra | |
Z pohádky do pohádky | Podpořit u dětí vztah k pohádkám, rozvíjet jejich fantazii. | 1.A | Duchtíková | |
říjen | Houby | Vyhledávání informací, hledání v atlase, rozeznávání hub, rozlišení jedlých od nejedlých. | 4.A,B | Kubátová, Fikrová |
Stromy | Uvědomit si důležitost stromů pro člověka. | 5.B | Dohnalová | |
Dopravní výchova a prevence úrazů | Naučit se správnému a bezpečnému chování v silničním provozu. | 4.A,B | Kubátová, Fikrová | |
Psí den | Rozvíjet kladné vztahy ke zvířatům. | 3.A | Lišková Ilona | |
Drak Mrak | Seznámit se s charakteristickými znaky podzimu. | 1.A | Duchtíková | |
listopad | Podzim | Zopakovat učivo o podzimu, lese a stromech. | 2.B | Urbanová |
Významné události 20. století | Uspořádat a vytvořit si představu o významných událostech 20.století, samostatně vyhledávat a ověřovat informace, prezentace informací. | 8.A,B | Lišková Ivana | |
Atlas strašidel | Zopakovat a prohloubit učivo, učit se konstruktivně hodnotit a zvládnout konstruktivní kritiku, vytříbit ústní projev. | 8.A,B | Lišková Ivana | |
Umělecké slohy | Připomenout si typické znaky a stavby daného uměleckého stylu, vyhledávat informace, zpracovat je a prezentovat. | 8.A,B | Lišková Ivana | |
Virová a bakteriální onemocnění | Vytvořit soubor materiálů obsahující informace o virových a bakteriálních onemocněních. | 6.A,B | Čermáková | |
Den stromů | Všímat si změn v přírodě, důležitosti stromů a objevit tajemství podzimního zbarvení listů. | 5.A | Kameníková Dagmar | |
Naše město | Pěstovat u žáků pozitivní vztah k rodnému městu. | 3.A | Lišková Ilona | |
Dušičky | Seznámení s významem tohoto dne, úcta k zemřelým. | 3.A | Lišková Ilona | |
Halloween | Rozlišovat realitu a nadpřirozenost, dobro a zlo, seznámení s anglosaským svátkem. | 3.A | Lišková Ilona | |
Svatý Martin | Seznámit se s naším kulturním dědictvím, lidovými zvyka a obyčeji, pranostikami. | 3.A | Lišková Ilona | |
Oddělování složek směsí | Rozvoj praktických dovedností - práce v laboratoři, důraz na ekologické myšlení, zodpovědnost za své chování k životnímu prostředí. | 8.A,B | Zemanová | |
Abeceda | Prohloubení a zopakování učiva o abecedě. | 2.B | Urbanová | |
leden | Zima kolem nás | Krásy zimní přírody, pomoc člověka přírodě, vlastnosti sněhu a ledu, zimní sporty. | 1.A | Duchtíková |
Tři králové | Dozvědět se základní informace o historii této tradice. | 3.A | Ilona Lišková | |
únor | Karnevalový den | Seznámit se s charakteristikou období od Tří králů do Velikonoc. | 1.A | Duchtíková |
Masopust | Seznámit se s tradicemi našich předků s naším kulturním dědictvím. | 5.A,3.A | Kameníková, Lišková Ilona | |
Svatý Valentýn | Upevnění kladných vztahů mezi spolužáky | 3.A | Ilona Lišková | |
Lidské tělo | Naučit se pojmenovat jednotlivé části lidského těla, pečovat o zdraví. | 1.A | Duchtíková | |
Národní obrození | Připomenout si významné postavy české a slovenské historie. | 8.A,B | Lišková | |
Závislosti | Uvědomit si, co je to závislost. | 8.A,B | Lišková | |
březen | Vesmír s Rákosníčkem | Seznámit děti se základními znalostmi o vesmíru. | 2.A | Nováková |
Zelený den | Celoškolní - vítání jara v zelené barvě. | |||
Velikonoce | Historie svátku, spolupráce. | 3.A | Ilona Lišková | |
Veselé zoubky | Péče o chrup. | 1.A | Duchtíková | |
duben | Čarodějnická škola | Seznámit žáky se zvyky a pověrami vztahujícími se k filipojakubské noci, práce s knihou Malá čarodějnice. | 2.A | Nováková |
Čarodějnice | Zvyky a historie, mezipředmětové vztahy | 3.A | Lišková Ilona | |
Čarodějnický den | Zvyky, učit rozlišit dobro a zlo, rozvíjení fantazie. | 1.A | Duchtíková | |
Zvířátka a loupežníci | Práce s textem i filmem, vztah ke zvířatům. | 3.A | Lišková Ilona | |
květen | Dravci | Navázat na celoškolní akci. | 3.A | Lišková Ilo |
Čas | Mezipředmětové vztahy | 2.B | Urbanová | |
Čtení s prvňáčky | Pomoc druhých tříd prvním, zaujmout děti knížkami, prvňáci přečtou první knížku:) | 2.B, 1.A | Urbanová, Duchtíková | |
Zvířecí den | Seznámit se s domácími mazlíčky a péčí o ně, mezipředmětové vztahy. | 2.A | Nováková | |
MS 5054 | Rozvíjet povědomí o dění kolem nás | 3.B | Mičková | |
Moje oblíbená kniha | Představit spolužákům svou oblíbenou knihu. | 8.A,B | Lišková | |
Ponorka - Nízkoprahové centrum primární prevence. Pro třídní kolektivy a třídní učitele zpracovává ve školním roce dvakrát 3hodinové interaktivní programy primární prevence.
Termíny Ponorky - 2023/ 2024
1. pololetí
Datum | Třída | Program | Čas | Tř. učitel/ka |
---|---|---|---|---|
18. 9. | 6. A, B | Adaptační kurz | 8.00 | Kuč, Kon |
19. 12. | 7. A, B | Třída a její svět | 10.00 | Tep, Šve |
18. 12. | 8. A, B | Můj život, můj svět | 10.55 | Liškovi |
15. 12. | 9. A, B | Karta na sebe | 10.00 | Ber, Zem |
Datum | Třída | Program | Čas | Tř. učitel/ka |
---|---|---|---|---|
4. 3. | 6. A, B | Online svět a já | 10.00 | Kuč, Kon |
5. 3. | 7. A, B | Dvě strany jedné mince | 10.00 | Tep, Šve |
6. 3. | 8. A, B | Láska je láska | 10.55 | Liškovi |
7. 3. | 9. A, B | Já a moje finance | 10.00 | Ber, Zem |
Dopravní výchova ve 3. a 4. ročníku ZŠ. Teoretická a praktická výuka pod vedením lektora, s podporou MÚ a BESIP.
1. pomoc do škol
Celokrajský projekt poskytuje žákům zakladní znalosti v poskytování 1. pomoci. Žáci 8. roč. absolvují 10 vyuč. hodin pod odborným vedením studentů a pedagogů zdravotnických škol, část výuky je pod vedením hasičů věnována IZS.
Projekt "Program prevence dětských úrazů" v rozsahu 3 hodin
Cyklus besed, her a nácviků pro žáky 3. tříd a Den prevence:
- v tělocvičně
- šest pracovišť s tématikou prevence a první pomoci
- ukázky a nácviky první pomoci
- spolupráce se záchrannou službou, Městskou policií, Policií ČR, Hasičským záchranným sborem Kraje Vysočina a Českým červeným křížem.
JARO 2024
Třída a učitelka | datum | program | trvání |
---|---|---|---|
1. A - Duchtíková Petra | 14. 3. 2024 | Od masopustu do čarodějnic | 3 h |
1. B - Svobodová Andrea | 15. 3. 2024 | Od masopustu do čarodějnic | 3 h |
2. A - Nováková Miroslava | 23. 4. 2024 | Ptačí říše | 3 h |
2. B - Urbanová Jana | 23. 4. 2024 | Ptačí říše | 3 h |
3. A - Lišková Ilona | 25. 4. 2024 | Ptačí říše | 3 h |
3. B - Mičková Markéta | 25. 4. 2024 | Ptačí říše | 3 h |
4. A - Kubátová Jana | 7. 2. 2024 | Od Sv. Martina do masopustu | 3 h |
4. B - Fikrová Renata | 7. 2. 2024 | Od Sv. Martina do masopustu | 3 h |
5. A - Kameníková Dagmar | 10. - 12. 6. 2024 | Baliny - pobyt | celý den |
5. B - Dohnalová Jaromíra | 12. - 14. 6. 2024 | Baliny - pobyt | celý den |
PODZIM 2024
Třída a učitelka | datum | program | trvání |
---|---|---|---|
1. A Kameníková Dagmar | - | - | - |
1. B Dohnalová Jaromíra | - | - | - |
2. A Duchtíková Petra | 7. 11. 2024 | Cesta za papírem | 3 h |
2. B Svobodová Andrea | 8. 11. 2024 | Cesta za papírem | 3 h |
3. A Nováková Miroslava | 1. 11. 2024 | Cesta za papírem | 3 h |
3. B Urbanová Jana | 4. 11. 2024 | Cesta za papírem | 3 h |
4. A Lišková Ilona | 11. 10. 2024 | Kouzelné bylinky | 3 h |
4. B Mičková Markéta | 14. 10. 2024 | Kouzelné bylinky | 3 h |
5. A Kubátová Jana | 24. 9. 2024 | Zahrada nás baví | 3 h |
5. B Fikrová Renata | 25. 9. 2024 | Zahrada nás baví | 3 h |
Den s EKOLOGIÍ - 2. 5. 2024 (projektový den pro 2. stupeň)
ročník | téma |
---|---|
6. A, B | Voda a živočichové ve vodě |
7. A, B | Čištění vody, pitná voda, přehrady |
8. A, B | Skládka odpadu, tuhý komunální odpad, sběrný dvůr |
9. A, B | Bezodpadové hospodářství, třídění odpadu |
Šablony- I.pdf Projekt MŠMT Šablony I (celková výše 1 034 579 Kč)
Šablony-II.pdf Projekt MŠMT Šablony II (celková výše 1 664 566 Kč)
Šablony-III.pdf Projekt MŠMT Šablony III (celková výše 821 063 Kč)
Doučování žáků škol - realizace investice 3.2.3
Digitalizujeme školu realizace investice národního plánu obnovy
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ POMŮCKY PRO ROZVOJ INFORMATICKÉHO MYŠLENÍ DĚTÍ A ŽÁKŮ A JEJICH DIGITÁLNÍCH KOMPETENCÍ PRO CÍRKEVNÍ A SOUKROMÉ MATEŘSKÉ ŠKOLY, ZÁKLADNÍ ŠKOLY A GYMNÁZIA PRO ROK 2022 - částka 417 000,- Kč, robotické stavebnice, 3D tiskárny, květen 2022
NÁRODNÍ PLÁN OBNOVY - PREVENCE DIGITÁLNÍ PROPASTI - POŘÍZENÍ MOBILNÍCH DIGITÁLNÍCH TECHNOLOGIÍ URČENÁ PRO SOUKROMÉ A CÍRKEVNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLY, STŘEDNÍ ŠKOLY A KONZERVATOŘE PRO KALENDÁŘNÍ ROK 2022 - částka 73 000 Kč, pořízeno 11 tabletů a obaly a kryty, duben 2022
Operační program Jan Amos Komenský (celková výše 1 578 785 Kč)
NÁRODNÍ PLÁN OBNOVY - PREVENCE DIGITÁLNÍ PROPASTI - POŘÍZENÍ MOBILNÍCH DIGITÁLNÍCH TECHNOLOGIÍ URČENÁ PRO SOUKROMÉ A CÍRKEVNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLY, STŘEDNÍ ŠKOLY A KONZERVATOŘE PRO KALENDÁŘNÍ ROK 2023 - částka 123 000 Kč, pořízeno 22 tabletů + obaly a kryty, květen 2023
NÁRODNÍ PLÁN OBNOVY - PREVENCE DIGITÁLNÍ PROPASTI - POŘÍZENÍ MOBILNÍCH DIGITÁLNÍCH TECHNOLOGIÍ URČENÁ PRO SOUKROMÉ A CÍRKEVNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLY, STŘEDNÍ ŠKOLY A KONZERVATOŘE PRO KALENDÁŘNÍ ROK 2024 - částka 256 000 Kč, pořízeno xxx bude doplněno xxx, v xxx 2024