Přehled školních a třídních projektů ve školním roce 2021/2022
Termín | Název | Cíl | Účastní se | Organizuje |
září |
Podzim
(až do konce listopadu) |
Poznat a popsat jakými změnami prochází příroda, pochopit význam lesa a jeho ochrany, rozlišit některá zvířat, naučit se podzimní měsíce, seznámit se s prací na poli a v zahradě. | 2.A,B | Kubátová, Fikrová |
Praha |
Prohloubení učiva o Praze, seznámení s památkami - exkurze | 5.B | Urbanová | |
Naše město |
Lepší poznání města, kde žáci bydlí, formování citového vztahu ke svému městu | 4.A | Duchtíková | |
říjen | Biblická úsloví | Seznámit žáky se rčeními, která pocházejí z biblických textů, pracovat ve skupinách - umět se domluvit, rozdělit si úkoly podle schopností, prezentovat práci na veřejnosti. | 8.A | Najmanová |
Happy Halloween | Seznámit žáky s tradičním svátkem Halloween, který se slaví v anglicky mluvících zemích. Mezipředmětové vztahy. | 4.A | Duchtíková | |
Mapa pokladů | Motivační celoroční hra | 4.B | Svobodová | |
Halloween aneb Dušičky | Lidové zvyky a obyčeje u nás a v anglicky mluvících zemích | 1.A,4.B, 1.B | Lišková Ilona,Svobodová, Rosová | |
Podzim | Seznámit žáky s tímto ročním období - podzimní měsíce, počasí, proměny přírody na podzim, rostliny a živočichové | 1.B | Rosová | |
Poznáváme ovoce a zeleninu | Žáci se učí poznat ovoce a zeleninu všemi smysly, poznávají její důležitost pro naše zdraví | 1.B | Rosová | |
Puntíkový den | Hravou formou seznámit žáky s lupénkou. | 1.A, 4.A, 1.B | Doležalová, Lišková, Duchtíková,Rosová | |
Cestujeme po krajích ČR | Probudit u žáků zájem o poznávání náší vlasti | 4.B | Svobodová | |
Naše město | Seznámit žáky s naším městem | 4.B | Svobodová | |
listopad | Svatý Martin | Seznámit děti s legendou o svatém Martinovi, s jeho atributy, s tradicemi, které s ním souvisejí, mezipředmětové vztahy. | 3.A, 1.A,B,4.B | Kameníková, Rosová, Lišková,Svobodová |
Virová onemocnění | Vytvořit soubor materiálů s informacemi o virových onemocněních, vyhledávat a ověřovat informace na internetu, prezentovat je před třídou. | 6.A,B | Čermáková | |
Ovoce a zelenina | Praktické poznávání jednotlivých druhů ovoce a zeleniny, stavba těla rostlin, jejich funkce, výstavka zeleniny. | 2.A,B | Kubátová, Fikrová | |
Plyšákový den | Rozvíjet čtenářskou gramotnost, vlastní představivost, tvořivost, ale i zručnost. Jedná se o hravé opakování učiva 2. ročníku. | 2.A,B | Kubátová, Fikrová | |
Písmenkový den aneb Rozloučení s Živou abecedou | Ukončení Živé abecedy a zopakování si probraných písmen, slavnostní rozdání slabíkářů | 1.A | Lišková Ilona | |
Bramborový den | Proč jsou pro nás brambory důležité, jak lidé dříve pracovali na poli a jak je tomu nyní, proměny přírody na podzim | 4.A |
Duchtíková |
|
Vysočina | Přivést žáky k zájmu o poznávání našeho kraje | 4.B | Svobodová | |
Sametová revoluce | Vytvořit si představu o průběhu historických událostí v roce 1989, pracovat s fakty | 9.A,B | Lišková Ivana | |
Podzim | Charakteristika ročního období | 1.A | Lišková Ilona | |
prosinec | Mikulášský den | Seznámit žáky s tradicemi spojenými se svátkem svatého Mikuláše | 1.B | Rosová |
Vesmír | Seznámení s naší sluneční soustavou, propojení předmětů, rozvoj dětské fantazie. | 5.A | Nováková | |
leden | Jednoduché stroje | Praktické seznámení s jednoduchými stroji | 8.A | Beranová |
Tři králové | Seznámení dětí s tradicí Tří králů, rozvíjení řečových schopností, povědomí o charitativní činnosti. | 4.A | Duchtíková | |
únor | Podnebné pásy | Opakování a prohloubení učiva o podnebných pásmech různými formami práce, seznámení s globálními problémy lidstva v jednotlivých částech světa a snahami je řešit, komunikativní schopnosti dětí. | 5.A | Nováková |
Masopust | Seznámit děti s lidovými tradicemi,realizoat masopustní průvod a zvyky. | 1.B | Rosová | |
Zimní olympiáda Peking 2022 | Vést děti k čestnému chování a ke vzájemné spolupráci, seznámit je s původem olympiády, sledovat dění v Pekingu. | |||
březen | Pravěk | Seznámit žáky s nejstarším obdobím v dějinách lidstva hravou formou. | 4.A | Duchtíková |
Síla, skládání sil | Prohloubení znalostí o vlastnostech síly. | 7.A | Beranová | |
Maškarní karneval | Seznámit děti s lidovými zvyky, rozvíjení pozitivních přirozených prožitků, rozvíjení tvořivosti. | 2.A,B | Kubátová, Fikrová | |
Duben | Hledáme a ověřujeme informace | Naučit se orientovat v literárních příručkách, ověřovat informace z internetu, spolupracovat, učit se učit. | 8.A | Najmanová |
Kovy | Samostatně vyhledávat informace a zpracovat je, umět prezentovat svou práci. | 8.A,B | Zemanová | |
Den Země | Seznámit žáky s historií celosvětového Dne Země, jak přispět k ochraně planety. | 4.A | Duchtíková |
Ponorka - Nízkopravohé centrum primární prevence. Pro třídní kotektivy a třídní učitele zpracovává ve školním roce dvakrát 3hodinové interaktivní programy primární prevence.
Termíny Ponorky - 2021/22
1. pololetí
Datum |
Třída |
Program |
Čas |
Tř. učitel/ka
|
22.9. |
6.A,B |
Adaptační kurz |
|
Liškovi |
5.11. |
5.A,B |
Já a třída |
10.00 |
Nov,Urb |
12.11. |
7.A,B |
Třída a její svět |
10.55 |
Ber,Zem |
16.12. |
8.A,B |
Můj život, můj svět |
10.55 |
Čer,Voš |
17.12. |
9.A,B |
Karta na sebe |
10.00 |
Kon,Kuč |
2.pololetí
Datum |
Třída |
Program |
Čas |
Tř. učitel/ka
|
9.5. |
5.A,B |
Nechci, díky |
8.00 |
Nov, Urb |
10.5. |
6.A,B |
Online svět a já |
10.55 |
Liškovi |
11.5. |
7.A,B |
Dvě strany jedné mince |
10.00 |
Ber, Zem |
12.5. |
8.A,B |
Láska je láska |
10.55 |
Čer,Voš |
13.5. |
9.A,B |
Končím a začínám |
10.00 |
Kon,Kuč |
Slepíši - Hele lidi, hele socha - ????
Setkání žáků 4. ročníku s handicapovanými lidmi. Demonstrace i praktický nácvik některých činností a situací, které handicapované v jejich životě provázejí.
Dopravní výchova ve 3. a 4. ročníku ZŠ. Teoretická a praktická výuka pod vedením lektora, s podporou MÚ a BESIP.
1. pomoc do škol
Celokrajský projekt poskytuje žákům zakladní znalosti v poskytování 1. pomoci. Žáci 8. roč. absolvují 10 vyuč. hodin pod odborným vedením studentů a pedagogů zdravotnických škol, část výuky je pod vedením hasičů věnována IZS.
Projekt "Program prevence dětských úrazů" v rozsahu 3 hodin
Cyklus besed, her a nácviků pro žáky 3. tříd a Den prevence:
- v tělocvičně
- šest pracovišť s tématikou prevence a první pomoci
- ukázky a nácviky první pomoci
- spolupráce se záchrannou službou, Městskou policií, Policií ČR, Hasičským záchranným sborem Kraje Vysočina a Českým červeným křížem.

termín | třída | program | dozor |
20.9. | 7.A | Jak rostliny dobývají svět | Beranová |
21.9. | 7.B | Jak rostliny dobývají svět | Zemanová |
11.10. | 5.A,B | Polytechnika - dřevo | Nováková, Michálková, Urbanová, Kudláčková |
13.12. | 2.A,B | Staročeské Vánoce | Kubátová, Fikrová |
14.12. | 3.A,B | Staročeské Vánoce | Kameníková, Dohnalová |
20.1. | 9.A | Víme, co jíme | Konečná |
21.1. | 9.B | Víme, co jíme | Kučerová |
2.2. | 8.A | Křížem krážem Vysočinou | Čermáková |
3.2. | 8.B | Křížem krážem Vysočinou | Vošmera |
7.2. | 2.A | Výroba papíru | Kubátová |
10.2. | 2.B | Výroba papíru | Fikrová |
10.3. | 4.B | Cesta za papírem | Svobodová |
11.3. | 4.A | Cesta za papírem | Duchtíková |
1.4. | 1.A | Jarní tradice | Lišková Ilona |
4.4. | 1.B | Jarní tradice | Rosová |
5.4. | 3.B | Jarní tradice | Dohnalová |
6.4. | 3.A | Jarní tradice | Kameníková |
9.5. | 6.A,B | Voda a život v ní (v rámci projektového dne Den s ekologií) | Liška, Lišková |
Den s EKOLOGIÍ - 9.5. (projektový den pro 2. stupeň)
ročník | téma |
6.A,B | Voda, živočichové ve vodě |
7.A,B | Čištění vody, pitná voda, přehrady |
8.A,B | Skládka odpadu, tuhý komunální odpad, sběrný dvůr |
9.A,B | Bezodpadové hospodářství, třídění odpadu |
docx 131 kB - Projekt MŠMT Šablony I (celková výše 1
034 579 Kč)
docx 131 kB - Projekt MŠMT Šablony II (celková výše 1 664 566 Kč)