Přehled školních a třídních projektů ve školním roce 2022/2023
Termín | Název | Cíl | Účastní se | Organizuje | |
září | Učíme se s pohádkou | Usnadnit dětem hravou formou přechod z mateřské školy, propojení matematiky, psaní a výtvarné výchovy. | 1.A | Nováková | |
celoroční | Kouzelná škola | Podpořit spolupráci žáků, budovat sebedůvěru žáků, vytvořit "kouzelnou" atmosféru ve třídě. | 4.B | Dohnalová | |
Svatý Václav | Seznámení se životem svatého Václava, proč je 28.9. státní svátek, využití mezipředmětových vztahů, vyhledávání informací. | 5.A | Duchtíková | ||
říjen | Ježek | Získat základní znalosti o podzimní přírodě a o ježkovi, procvičování psaní a čtení slabik, počítání do pěti, rozvoj slovní zásoby. | 1.A | Nováková | |
Halloweenský karneval | Seznámit žáky se zvyky a svátky jiných zemí. | 3.A,B | Kubátová, Fikrová | ||
Podzim | Charakteristika ročního období, rozvoj dětské fantazie a tvořivosti, porozumění textu, pobyt v přírodě. | 2.A | Lišková Ilona | ||
Halloween aneb Dušičky | Lidové zvyky v zemích mluvících anglicky, ale i u nás, rozlišovat realitu a nadpřirozeno, zlo a dobro, rozvíjení dětské fantazie. | 2.A,2.B,4.B,5.A | Lišková Ilona,Rosová,Dohnalová,Duchtíková | ||
Naše město | Seznámit žáky s naším městem teoreticky i prakticky. | 3.A,B | Kubátová, Fikrová | ||
listopad | Jablíčko | Poznávání podzimní přírody s důrazem na sklizeň ovoce, vzájemná komunikace ve skupině. | 1.A | Nováková | |
Svatý Martin | Seznámit děti s legendou o svatém Martinovi, s pranostikami a lidovými tradicemi. | 2.A, 2.B | Lišková Ilona, Rosová Jitka | ||
Trocha poezie nikoho nezabije | Zopakovat literární pojmy, pracovat s textem, rozvíjet fantazii, vytvářet vlastní texty, spolupracovat, propojit literaturu,hudební výchovu a výtvarnou výchovu. | 9.A | Najmanová | ||
Proč se říká | Seznámit se s rčeními, která všichni známe, ale mnozí nevíme, odkud pocházejí, pracovat ve skupinách, umět se domluvit, rozdělit si úkoly podle schopností, prezentovat práci na veřejnosti. | 6.A | Najmanová | ||
Čas jablíčkových vůní | Poznávání podzimní přírody s důrazem na sklizeň ovoce. | 1.B | Urbanová | ||
Halloween | Propojit různé předměty, vysvětlit podzimní svátky. | 1.B | Urbanová | ||
Virová a bakteriální onemocnění | Vytvořit soubor materiálů obsahující informace o nemocech, umět prezentovat na veřejnosti. | 6.A,B | Čermáková | ||
Veverčiny oříšky | Enviromentální výchova, opakování učiva o lese a jeho obyvatelích. | 1.A | Nováková | ||
Listopadové pranostiky | Seznámit žáky se způsobem života v minulosti, s tradicemi a zvyklostmi. | 5.A | Duchtíková | ||
Národ sobě | Přiblížit žákům dobu národního obrození ve všech předmětech. | 5.B | Svobodová | ||
Karel IV. | Seznámit žáky s Karlem IV., využít spolupráci s městskou knihovnou. | 5.A | Duchtíková | ||
Fyzikální pokusy s vejci | Zopakovat základní vlastnosti kapalin a seznámit se s dalšími, využití mezipředmětových vztahů - hmyz žijící na povrchu vody, koloběh vody v přírodě, význam mýdla, vodní sporty, plavání. | 8.A | Beranová | ||
prosinec | Advent | Seznámit žáky se smyslem některých zvyků a tradic v období adventu a Vánoc. | 3.A,B | Kubátová, Fikrová | |
Čertí škola | Posílení vztahů ve třídě, jak prožít radost a jak naložit se strachem, netradiční způsob výuky, navození adventní nálady. | 5.A | Duchtíková | ||
Mikuláš | Seznámit žáky s lidovými zvyky a obyčeji, rozvíjet fantazii, zopakovat hravou formou probrané učivo. | 2.A | Lišková Ilona | ||
leden | Tři králové | Seznámit žáky s tradicemi spojenými s tímto svátkem, vysvětlit význam tříkrálové sbírky. | 2.B, 2.A, 3.A,3.B | Rosová, Lišková Ilona, Kubátová, Fikrová | |
Naše tělo | Upevnění návyků osobní hygieny, správné stravovací návyky, péče o vlastní zdraví, prevence úrazů. | 2.B, 2.A | Rosová, Lišková Ilona | ||
leden - březen | Ptáci | Vytvořit soubor materiálů obsahující informace o třídě ptáci a popis vybraných druhů ptáků, práce s informacemi, prezentace poznatků. | 7.A,B | Čermáková | |
únor | Čepicový den | Opakování učiva o zimě, využití čepice jako vhodného herního prvku a prvku komunikace, využití mezipředmětových vztahů. | 1.A | Nováková | |
Já v deseti číslech | Zamyslet se nad zajímavostmi ze svého života, uvědomit si svoje kladné i záporné vlastnosti. | 5.B | Svobodová | ||
Oblíbené hry a hračky | Vést žáky k vhodnému výběru hraček a her. | 2.A | Lišková Ilona | ||
Od totality k demokracii | Seznámit žáky s dobou totalitní vlády, komunikace s rodiči a prarodiči, prohlubování vzájemných vztahů. | 5.B | Svobodová | ||
Masopust | Seznámit se s masopustními tradicemi a zvyky. | 5.B,2.B, 2.A, 5.A | Svobodová, Rosová, Lišková Ilona, Duchtíková | ||
Přídavná jména | Procvičování přídavných jmen hravou formou. | 5.B | Svobodová | ||
Vesmír | Probudit v žácích touhu po nových poznatcích, upevnit spolupráci, dát dětem příležitost k vlastní prezentaci. | 5.A | Duchtíková | ||
Den v pravěku | Zážitkovou pedagogikou nahlédnout na život pravěkých lidí. | 4.A | Kameníková Dagmar | ||
Průmyslová revoluce | Rozvoj spolupráce, práce s různými informačními zdroji, prezentace vlastní práce před publikem. | 8.A | Teplá | ||
Karneval | Seznámení se starými lidovými zvyky. | 1.B | Urbanová | ||
Jednoduché stroje | Funkce a využívání jednoduchých strojů. | 8.A,B | Beranová | ||
březen | Čeští panovníci | Samostatné vyhledávání informací, jejich zpracování a prezentace. | 7.A,B | Lišková Ivana | |
Pověsti z okolí Velkého Meziříčí | Seznámit žáky s místními pověstmi. | 6.B | Ščerbová | ||
Elektrárny | Rozšíření vědomostí o energii, vyhledávání informací, sebehodnocení, spolupráce. | 9.A,B | Zemanová | ||
Veselé zoubky | Péče o dětský chrup. | 1.A, 1.B | Nováková,Urbanová | ||
Den vody | Seznámit žáky s historií světového Dne vody. | 5.A,4.B | Duchtíková, Dohnalová | ||
Sametová revoluce | Seznámit žáky s obdobím sametové revoluce a s osobnostmi, které jsou s touto dobou spojeny, komunikace s rodiči a prarodiči, prohloubení vzájemných vztahů. | 5.B | Svobodová | ||
Z pohádky do pohádky | Pěstovat u žáků pozitivní vztah k literatuře. | 2.A | Lišková Ilona | ||
Pravěk | Seznámit s nejstarším obdobím naší planety, srovnání podmínek pro život dřív a nyní, enviromentální výchova. | 4.B | Dohnalová | ||
Sluneční soustava | Informace o sluneční soustavě, samostatná i společná práce, mezipředmětové vztahy. | 3.A, 3.B | Kubátová, Fikrová | ||
Líčení | Práce s textem a práce ve skupinách,vlastní hodnocení učení. | 7.A,B | Lišková Ivana | ||
Sametová revoluce | Prožít sametovou revoluci na vlastní kůži. | 5.A | Drlíčková | ||
Pravěk | Zážitkovou pedagogikou nahlédnout do života pravěkých lidí. | 4.A | Drlíčková | ||
Easter in Great Britain | Seznámení se s kulturou a tradicí svátků Velké Británie, porovnávání se zvyky v České republice, vyhledávání informací. | 9.A | Konečná | ||
Aprílová Wikipedie | Aktivizace žáků ke čtení s porozuměním. | 9.B | Ščerbová | ||
duben | Proč jsou Velikonoce pokaždé jindy? | Práce s textem, vyhledávání informací, lidové zvyky a tradice. | 3.A, 3.B | Kubátová, Fikrová | |
květen | Plyšákový den | Hravou formou zopakovat učivo z českého jazyka, matematiky, rozvíjení čtenářské gramotnosti, zúročení počítání do dvaceti. | 1.B | Urbanová | |
Ponorka - Nízkopravohé centrum primární prevence. Pro třídní kotektivy a třídní učitele zpracovává ve školním roce dvakrát 3hodinové interaktivní programy primární prevence.
Termíny Ponorky - 2022/2023
1. pololetí
Datum |
Třída |
Program |
Čas |
Tř. učitel/ka
|
16.9.
|
6.A,B |
Adaptační kurz |
8.00 |
Tepl,Šve |
7.12. |
7.A,B |
Třída a její svět |
10.55 |
Liškovi |
8.12. |
8.A,B |
Můj život, můj svět |
10.55 |
Ber,Zem |
9.12.
|
9.A,B
|
Karta na sebe
|
10.00
|
Čer,Voš |
2.pololetí
Datum |
Třída |
Program |
Čas |
Tř. učitel/ka
|
2.5. |
6.A,B |
Online svět a já |
10.55 |
Tep, Šve |
3.5. |
7.A,B |
Dvě strany jedné mince |
10.55 |
Liškovi |
4.5. |
8.A,B |
Láska je láska |
10.55 |
Ber, Zem
|
29.5. |
9.A,B |
Já a moje finance |
10.00 |
Čer,Voš |
Slepíši - Hele lidi, hele socha - ????
Setkání žáků 4. ročníku s handicapovanými lidmi. Demonstrace i praktický nácvik některých činností a situací, které handicapované v jejich životě provázejí.
Dopravní výchova ve 3. a 4. ročníku ZŠ. Teoretická a praktická výuka pod vedením lektora, s podporou MÚ a BESIP.
1. pomoc do škol
Celokrajský projekt poskytuje žákům zakladní znalosti v poskytování 1. pomoci. Žáci 8. roč. absolvují 10 vyuč. hodin pod odborným vedením studentů a pedagogů zdravotnických škol, část výuky je pod vedením hasičů věnována IZS.
Projekt "Program prevence dětských úrazů" v rozsahu 3 hodin
Cyklus besed, her a nácviků pro žáky 3. tříd a Den prevence:
- v tělocvičně
- šest pracovišť s tématikou prevence a první pomoci
- ukázky a nácviky první pomoci
- spolupráce se záchrannou službou, Městskou policií, Policií ČR, Hasičským záchranným sborem Kraje Vysočina a Českým červeným křížem.

termín | třída | program | dozor |
20.9. | 7.A | Jak rostliny dobývají svět | Beranová |
21.9. | 7.B | Jak rostliny dobývají svět | Zemanová |
11.10. | 5.A,B | Polytechnika - dřevo | Nováková, Michálková, Urbanová, Kudláčková |
13.12. | 2.A,B | Staročeské Vánoce | Kubátová, Fikrová |
14.12. | 3.A,B | Staročeské Vánoce | Kameníková, Dohnalová |
20.1. | 9.A | Víme, co jíme | Konečná |
21.1. | 9.B | Víme, co jíme | Kučerová |
2.2. | 8.A | Křížem krážem Vysočinou | Čermáková |
3.2. | 8.B | Křížem krážem Vysočinou | Vošmera |
7.2. | 2.A | Výroba papíru | Kubátová |
10.2. | 2.B | Výroba papíru | Fikrová |
10.3. | 4.B | Cesta za papírem | Svobodová |
11.3. | 4.A | Cesta za papírem | Duchtíková |
1.4. | 1.A | Jarní tradice | Lišková Ilona |
4.4. | 1.B | Jarní tradice | Rosová |
5.4. | 3.B | Jarní tradice | Dohnalová |
6.4. | 3.A | Jarní tradice | Kameníková |
9.5. | 6.A,B | Voda a život v ní (v rámci projektového dne Den s ekologií) | Liška, Lišková |
Den s EKOLOGIÍ - 9.5. (projektový den pro 2. stupeň)
ročník | téma |
6.A,B | Voda, živočichové ve vodě |
7.A,B | Čištění vody, pitná voda, přehrady |
8.A,B | Skládka odpadu, tuhý komunální odpad, sběrný dvůr |
9.A,B | Bezodpadové hospodářství, třídění odpadu |
docx 131 kB - Projekt MŠMT Šablony I (celková výše 1
034 579 Kč)
docx 131 kB - Projekt MŠMT Šablony II (celková výše 1 664 566 Kč)
docx 130 kB
- Projekt MŠMT Šablony III (celková výše 821 063 Kč)
Doučování žáků škol - realizace investice 3.2.3
Digitalizujeme školu realizace investice národního plánu obnovy
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ POMŮCKY PRO ROZVOJ INFORMATICKÉHO MYŠLENÍ DĚTÍ A ŽÁKŮ A JEJICH DIGITÁLNÍCH KOMPETENCÍ PRO CÍRKEVNÍ A SOUKROMÉ MATEŘSKÉ ŠKOLY, ZÁKLADNÍ ŠKOLY A GYMNÁZIA PRO ROK 2022 - částka 417 000,- Kč, robotické stavebnice, 3D tiskárny, květen 2022
NÁRODNÍ PLÁN OBNOVY - PREVENCE DIGITÁLNÍ PROPASTI - POŘÍZENÍ MOBILNÍCH DIGITÁLNÍCH TECHNOLOGIÍ URČENÁ PRO SOUKROMÉ A CÍRKEVNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLY, STŘEDNÍ ŠKOLY A KONZERVATOŘE PRO KALENDÁŘNÍ ROK 2022 - částka 73 000 Kč, pořízeno 11 tabletů a obaly a kryty, duben 2022
NÁRODNÍ PLÁN OBNOVY - PREVENCE DIGITÁLNÍ PROPASTI - POŘÍZENÍ MOBILNÍCH DIGITÁLNÍCH TECHNOLOGIÍ URČENÁ PRO SOUKROMÉ A CÍRKEVNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLY, STŘEDNÍ ŠKOLY A KONZERVATOŘE PRO KALENDÁŘNÍ ROK 2023 - částka 123 000 Kč, pořízeno